رباتیک و هوش مصنوعی

اخبار، پروژه، مقالات و معرفی قطعات در رابطه با رباتیک و هوش مصنوعی

رباتیک و هوش مصنوعی

اخبار، پروژه، مقالات و معرفی قطعات در رابطه با رباتیک و هوش مصنوعی

در این وبلاگ سعی میشود تا آخرین دست اورد های رباتیک و هوش مصنوعی به نمایش گذاشته شود.

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایلان ماسک روز دوشنبه توسعه هوش مصنوعی را پیش‌بینی کرد که احتمالا تا سال آینده یا تا سال 2026 از باهوش‌ترین انسان هوشمندتر خواهد بود.


ماسک در یک مصاحبه گسترده با فضاهای X که با چندین نقص فناوری مواجه شد، به مدیر عامل صندوق ثروت نروژ، نیکلای تانگن، گفت که هوش مصنوعی به دلیل در دسترس بودن برق محدود شده است و نسخه بعدی Grok، چت ربات هوش مصنوعی استارتاپ xAI او، انتظار می رود تا ماه می آموزش ببیند.

سینا جهانبخش - هوش مصنوعی باهوشتر از انسان میشود

ماسک در پاسخ به سوالی درباره جدول زمانی توسعه AGI گفت: «اگر AGI (هوش عمومی مصنوعی) را باهوش‌تر از باهوش‌ترین انسان تعریف کنید، فکر می‌کنم احتمالاً سال آینده، ظرف دو سال آینده خواهد بود.
این میلیاردر که از بنیانگذاران OpenAI نیز بوده است، گفت که کمبود تراشه های پیشرفته مانع از آموزش مدل نسخه 2 Grok شده است.
ماسک سال گذشته xAI را به عنوان رقیب OpenAI تأسیس کرد، که او به دلیل رها کردن ماموریت اصلی خود برای توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت و نه برای سود شکایت کرده است. OpenAI این اتهامات را رد می کند.

  • سینا جهانبخش
  • ۰
  • ۰

اداره پلیس نیویورک اسکنرهایی را با فناوری هوش مصنوعی برای یافتن اسلحه در متروی نیویورک آزمایش می کند.

شهردار شهر نیویورک اریک آدامز روز سه شنبه اعلام کرد که پلیس نیویورک قصد دارد فلزیاب های مجهز به فناوری هوش مصنوعی را در ایستگاه های مترو آزمایش کند تا اسلحه ها را از سیستم حمل و نقل شهر نیویورک دور نگه دارد.

آدامز در یک کنفرانس خبری در مرکز حمل و نقل فولتون در منهتن پایین گفت: «این لحظه اسپوتنیک ماست. "مثل زمانی که کندی گفت ما یک مرد را روی ماه می گذاریم. ... بیایید اسکنرها را بیاوریم.»

سینا جهانبخش - اسکنر اسلحه پلیس نیویورک با فناوری هوش مصنوعی

آدامز اسکنرهای تولید شده توسط Evolv، یک شرکت شناسایی سلاح مستقر در ماساچوست را به نمایش گذاشت که ماه گذشته اعلام کرد که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال بررسی است، پس از افشای اکتبر مبنی بر اینکه توسط کمیسیون تجارت فدرال در حال بررسی است. قیمت سهام این شرکت پس از اعلام تحقیقات SEC کاهش یافت، که باعث شکایت سهامداران در این ماه شد، به این دلیل که شرکت سرمایه گذاران را در مورد اثربخشی فناوری خود گمراه کرده است.

  • سینا جهانبخش
  • ۰
  • ۰

پیش خرید هر یک از تلویزیون های 2024 این شرکت، شما را واجد شرایط دریافت مدل 65 اینچی TU690T بدون پرداخت هزینه اضافی می کند. آمازون به شما تخفیف بیشتری می دهد.

اوایل این هفته، سامسونگ از قیمت رسمی تلویزیون‌های 2024 خود رونمایی کرد و دریچه‌هایی را برای علاقه‌مندان به سرگرمی و ارتقا دهندگانی که مدت‌ها منتظر آن بودند، باز کرد تا پول خود را برای جدیدترین نمایشگرهای خانگی بگذارند. مانند ال‌جی و TCL، هوش مصنوعی در هسته تلویزیون‌های سامسونگ امسال قرار دارد، از مدل ضد تابش نور S95D OLED گرفته تا تلویزیون محبوب Frame تا تلویزیون 4K QLED که اکثر مردم احتمالاً در نهایت آن را خریداری خواهند کرد. و سامسونگ یک تلویزیون 65 اینچی 4K -- مدل TU690T 2022 -- را با هر یک از تلویزیون های خود که از قبل سفارش دهید، رایگان هدیه خواهد داد.

سامسونگ در حال حاضر یک تلویزیون 65 اینچی 4K رایگان به شما می دهد - سینا جهانبخش

کم نیست، فروش بزرگ بهاری آمازون در این آخر هفته هم با پیشنهاد تلویزیون رایگان سامسونگ مطابقت دارد و هم برای هر مدل 100 دلار تخفیف داده می شود و آن را به مقصدی برای اعضای Prime تبدیل می کند تا به جدیدترین مجموعه های QLED، OLED، 8K ارتقا دهند.

  • سینا جهانبخش