رباتیک و هوش مصنوعی

اخبار، پروژه، مقالات و معرفی قطعات در رابطه با رباتیک و هوش مصنوعی

رباتیک و هوش مصنوعی

اخبار، پروژه، مقالات و معرفی قطعات در رابطه با رباتیک و هوش مصنوعی

در این وبلاگ سعی میشود تا آخرین دست اورد های رباتیک و هوش مصنوعی به نمایش گذاشته شود.

  • ۰
  • ۰

Physical Intelligence خود را با هدف ایجاد نرم افزاری که می تواند در طیف گسترده ای از سخت افزارهای روباتیک اعمال شود متمایز می کند.

در اقدامی جسورانه برای پر کردن شکاف بین هوش مصنوعی و دنیای فیزیکی،Physical Intelligence "هوش فیزیکی" (Pi) با سرمایه اولیه 70 میلیون دلاری از مخفی کاری بیرون آمده است. این شرکت که توسط تیمی از متخصصان مشهور رباتیک و هوش مصنوعی تأسیس شده است، قصد دارد مدل‌های پایه و الگوریتم‌های یادگیری را توسعه دهد که بتواند طیف گسترده‌ای از روبات‌ها و دستگاه‌های فعال فیزیکی را تامین کند.

سینا جهانبخش -  ساخت ربات های مجهز به هوش مصنوعی همه کاره

دور اولیه توسط Thrive Capital با مشارکت Khosla Ventures، Lux Capital، OpenAI و Sequoia Capital هدایت شد. این سرمایه گذاری قابل توجه، پتانسیل عظیم چشم انداز Pi برای ایجاد یک مدل جهانی را منعکس می کند که می تواند هوش مصنوعی را به دنیای فیزیکی بیاورد و ربات ها را قادر می سازد وظایف را در برنامه های مختلف انجام دهند.

کارول هاسمن، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، که قبلاً به عنوان دانشمند در زمینه رباتیک در گوگل کار می کرد، بر هدف جاه طلبانه این شرکت تأکید می کند: "هدف ما این است که هوش مصنوعی را با یک مدل جهانی به دنیای فیزیکی بیاوریم که می تواند هر ربات یا هر وسیله فیزیکی را اساساً برای هر کاری قدرت بخشد."

رویکرد Pi شامل ادغام تکنیک‌های مورد استفاده برای ساخت مدل‌های زبان با روش‌های خاص خود برای کنترل و آموزش ماشین‌ها است. این شرکت با جمع‌آوری داده‌های ربات در مقیاسی بی‌سابقه، ایجاد پیشرفت‌های الگوریتمی و آموزش مدل‌های بزرگ، به دنبال غلبه بر چالش‌هایی است که مانع پیشرفت هوش مصنوعی در رباتیک شده‌اند.

تیم موسس، تخصص زیادی را از دانشگاه و صنعت گرد هم می آورد. علاوه بر هاسمن، یکی از بنیانگذاران شامل سرگئی لوین، استاد دانشگاه UC برکلی است که به خاطر کار پیشگام خود در زمینه رباتیک شناخته شده است. چلسی فین، استاد دانشگاه استنفورد؛ برایان ایچتر، دانشمند تحقیقات سابق گوگل؛ و Lachy Groom، مدیر اجرایی سابق Stripe و سرمایه گذار نامدار فناوری.

در حالی که شرکت‌هایی مانند Figure AI و Tesla بر روی ساخت اندروید تمرکز می‌کنند و سایرین مانند Covariant در حال توسعه نرم‌افزار روباتیک همه منظوره هستند، Pi با هدف ایجاد نرم‌افزاری که می‌تواند در طیف وسیعی از سخت‌افزارهای روباتیک اعمال شود، خود را متمایز می‌کند. گروم می‌گوید: «آنچه اساساً انسان‌ها را جالب می‌کند، مغز است، نه سخت‌افزار ما. ما کلی‌گرایان نهایی هستیم».

علاقه روزافزون به روباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی از سرمایه گذاری های اخیر در این زمینه مشهود است. Figure AI اخیراً 675 میلیون دلار از OpenAI، Nvidia، Jeff Bezos و Microsoft برای ساخت ربات‌های لجستیکی و امکانات تولید جمع‌آوری کرده است. از آنجایی که شرکت‌های بیشتری به پتانسیل هوش مصنوعی در دنیای فیزیکی پی می‌برند، رقابت برای توسعه نرم‌افزارهای روباتیک پیچیده داغ می‌شود.

Pi تصدیق می کند که تحقق چشم انداز آنها به تلاش تحقیقاتی طولانی و جدی نیاز دارد. با این حال، بنیانگذاران بر این باورند که بزرگترین موانع استفاده از ربات ها در دنیای واقعی اکنون قابل حل هستند. لوین می‌گوید: "نشانه‌های کافی وجود دارد که نشان می‌دهد بزرگ‌ترین موانع برای استفاده از روبات‌ها در دنیای واقعی اکنون قابل حل هستند".

هوش فیزیکی با تیم چشمگیر، بودجه قابل توجه و دید جسورانه خود امیدوار است که گام های مهمی در آوردن هوش مصنوعی به دنیای فیزیکی بردارد. همانطور که این شرکت در ماموریت خود پیشرفت می کند، این پتانسیل را دارد که روش استفاده از ربات ها را در صنایع مختلف، از تولید و تدارکات گرفته تا مراقبت های بهداشتی و فراتر از آن، متحول کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی