رباتیک و هوش مصنوعی

اخبار، پروژه، مقالات و معرفی قطعات در رابطه با رباتیک و هوش مصنوعی

رباتیک و هوش مصنوعی

اخبار، پروژه، مقالات و معرفی قطعات در رابطه با رباتیک و هوش مصنوعی

در این وبلاگ سعی میشود تا آخرین دست اورد های رباتیک و هوش مصنوعی به نمایش گذاشته شود.

  • ۰
  • ۰

اداره پلیس نیویورک اسکنرهایی را با فناوری هوش مصنوعی برای یافتن اسلحه در متروی نیویورک آزمایش می کند.

شهردار شهر نیویورک اریک آدامز روز سه شنبه اعلام کرد که پلیس نیویورک قصد دارد فلزیاب های مجهز به فناوری هوش مصنوعی را در ایستگاه های مترو آزمایش کند تا اسلحه ها را از سیستم حمل و نقل شهر نیویورک دور نگه دارد.

آدامز در یک کنفرانس خبری در مرکز حمل و نقل فولتون در منهتن پایین گفت: «این لحظه اسپوتنیک ماست. "مثل زمانی که کندی گفت ما یک مرد را روی ماه می گذاریم. ... بیایید اسکنرها را بیاوریم.»

سینا جهانبخش - اسکنر اسلحه پلیس نیویورک با فناوری هوش مصنوعی

آدامز اسکنرهای تولید شده توسط Evolv، یک شرکت شناسایی سلاح مستقر در ماساچوست را به نمایش گذاشت که ماه گذشته اعلام کرد که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال بررسی است، پس از افشای اکتبر مبنی بر اینکه توسط کمیسیون تجارت فدرال در حال بررسی است. قیمت سهام این شرکت پس از اعلام تحقیقات SEC کاهش یافت، که باعث شکایت سهامداران در این ماه شد، به این دلیل که شرکت سرمایه گذاران را در مورد اثربخشی فناوری خود گمراه کرده است.

این اعلامیه در حالی منتشر شد که تا کنون در سال جاری چهار قتل در مترو گزارش شده است، فقط از پنج مورد گزارش شده در تمام سال 2023. همچنین به دنبال اقدام کتی هوچول فرماندار نیویورک برای استقرار 750 سرباز گارد ملی در سیستم مترو همراه بود. MTA و پلیس ایالتی، برای کمک به افسران NYPD برای چک کردن چمدان های سوارکاران. این وزارتخانه 800 افسر یونیفورم و لباس شخصی اضافی را در اوایل این هفته در ایستگاه‌های متروی آنچه «استراتژیک» می‌خواند مستقر کرد تا به عنوان بخشی از طرحی به نام «عملیات کرایه بازی»، ضرب و شتم ناشی از پرداخت نکردن کرایه را متوقف کنند.

نه شهردار و نه مقامات NYPD مشخص نکردند که چه تعداد از اسکنرهای Evolv در سیستم مترو نصب خواهند شد یا کدام ایستگاه ها آنها را دریافت خواهند کرد. به گفته مقامات، پلیس آزمایش اسکنرها را پس از یک دوره انتظار 90 روزه آغاز خواهد کرد تا تصمیم بگیرد که آیا این اسکنرها باید به طور گسترده تر مستقر شوند یا خیر. آدامز گفت: اسکنرها از فناوری تشخیص چهره استفاده نخواهند کرد، اما می توانند در ایستگاه ها بچرخند.

مایکل گربر، معاون کمیسر امور حقوقی NYPD، گفت که مسافران ملزم به عبور از ماشین ها نیستند. شهردار گفت که معامله NYPD با Evolv هنوز نهایی نشده است و شهر در حال پذیرش پیشنهادات شرکت های دیگر برای فناوری ردیابی اسلحه است.

آدامز اسکنرهای Evolv و فناوری تشخیص اسلحه را از دو شرکت دیگر در سال 2022، پس از تیراندازی دسته جمعی در آن سال در قطار N در بروکلین، با نصب موقت در خارج از تالار شهر، آزمایش کرد. اسکنرهای Evolv نیز در مکان‌هایی مانند Citi Field وجود دارند و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند بدون خالی کردن جیب‌ها از آن‌ها عبور کنند.

وب سایت Evolv ادعا می کند که اسکنرهای آن از "فناوری حسگر پیشرفته و هوش مصنوعی برای تمایز بین سلاح ها و وسایل روزمره استفاده می کنند." این شرکت استدلال می کند که این فناوری اجازه می دهد تا "فرآیند غربالگری محترمانه تر متخصصان امنیتی را توانمند کند و تجربه بازدیدکنندگان را افزایش دهد."

مقامات پلیس نیویورک گفتند که در سال جاری تاکنون 19 اسلحه غیرقانونی را در مترو کشف و ضبط کرده اند که در مدت مشابه در سال 2023، 9 قبضه اسلحه افزایش یافته است.

دونا لیبرمن، مدیر اجرایی اتحادیه آزادی‌های مدنی نیویورک، در بیانیه‌ای از عرضه فناوری انتقاد کرد و گفت: فناوری آشکارساز اسلحه "سابقه ارائه نتایج ناقص و غیرقابل استفاده دارد."

لیبرمن گفت: «شهردار اعلان اسکنر مترو امروز را به فرود ماه تشبیه کرد، اما به‌طور دقیق‌تر او در حال پریدن از کوسه است. ما باید نسبت به هر فناوری جدید پر زرق و برقی که بیش از حد وعده می دهد و در عین حال نگرانی های جدیدی را برای حفظ حریم خصوصی ایجاد می کند، محتاط باشیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی