رباتیک و هوش مصنوعی

اخبار، پروژه، مقالات و معرفی قطعات در رابطه با رباتیک و هوش مصنوعی

رباتیک و هوش مصنوعی

اخبار، پروژه، مقالات و معرفی قطعات در رابطه با رباتیک و هوش مصنوعی

در این وبلاگ سعی میشود تا آخرین دست اورد های رباتیک و هوش مصنوعی به نمایش گذاشته شود.

  • ۰
  • ۰

فضای خرده‌فروشی Hive 2.0 در Esplanade Xchange از هوش مصنوعی و ربات‌ها استفاده می‌کند تا امکان چک کردن، تهیه و سرو نوشیدنی‌ها، و تحویل اقلام به دفاتر در ساختمان مجاور را فراهم کند.

سینا جهانبخش - خرید با هوش مصنوعی

یک شرکت خرده‌فروشی با فناوری پیشرفته با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و رباتیک در یکی از فضاهای خرده‌فروشی حمل و نقل سنگاپور راه‌اندازی شده است که تجربه‌های خرده‌فروشی خود را به مسافران ارائه می‌دهد و همچنین نوشیدنی‌هایی را که توسط روبات‌ها تهیه و سرو می‌شود، فراهم می‌کند.

این فضا که Hive 2.0 نام دارد، واقع در Esplanade Xchange، توسط Stellar Lifestyle، بازوی تجاری اپراتور حمل و نقل عمومی سنگاپور SMRT، همراه با شرکای خرده‌فروشی از جمله 7-Eleven و استارت‌آپ‌های فناوری Javis Holdings و QuikBot Technologies توسعه یافته است.

در اولین فروشگاه خودپرداز 7-Eleven که مجهز به دوربین‌ها و حسگرهای هوشمند است، مسافران می‌توانند با ضربه زدن به کارت اعتباری خود وارد فروشگاه شوند، اقلام مورد نیاز خود را بردارند و بدون مراجعه به صندوق‌دار فروشگاه را ترک کنند. هنگام خروج، خریدها به طور خودکار به کارت آنها شارژ می شود.

Computer Weekly می‌داند که فروشگاه از مدل‌های بینایی رایانه‌ای استفاده می‌کند که در محل و در فضای ابری اجرا می‌شوند تا اقلامی را که مشتریان دریافت کرده‌اند شناسایی کنند. 7-Eleven همچنین از داده های فروشگاه برای شناسایی اقلام محبوب و ذخیره مجدد قفسه ها استفاده می کند.

کارگران برج ساحلی جنوبی نیز می توانند سفارشات 7-Eleven خود را توسط روبات های QuikBot Technologies به دفاتر خود تحویل دهند. سرویس تحویل آخرین مایل توسط ناوگانی متشکل از ربات‌های بزرگ‌تر که سفارشات را یکپارچه می‌کنند و روبات‌های کوچک‌تری که از بینایی ماشین و Lidar (تشخیص نور و محدوده) برای حرکت در پیاده‌روها استفاده می‌کنند. این ربات ها می توانند با سیستم های مدیریت ساختمان ارتباط برقرار کنند تا بالابرها و دروازه های امنیتی را باز کنند.

سینا جهانبخش - خرید با هوش مصنوعی و تحویل رباتیک

تونی هنگ، رئیس استلار لایف استایل، خاطرنشان کرد که Hive 2.0 با استفاده از هوش مصنوعی، روباتیک و شبکه های متصل به تجار کمک می کند تا از نظر عملیاتی انعطاف پذیرتر شوند. او افزود: «ما این نوآوری‌ها را طراحی کردیم تا از شبکه ریلی گسترده خود استفاده کنیم و به ما امکان می‌دهد تجارب جدیدی در فروشگاه ایجاد کنیم که در آن مصرف‌کنندگان می‌توانند از راحتی بیشتر و تجارب خرده‌فروشی پیشرفته‌تر لذت ببرند».

این راه حل رباتیک، از پلتفرم دیجیتال باز استفاده می کند، یک میان افزار استاندارد باز چند پروتکلی که توسط JTC و سایر سازمان های دولتی سنگاپور برای غلبه بر چالش یکپارچه سازی سیستم ها و برنامه های کاربردی در یک پلت فرم واحد برای ارائه خدمات املاک هوشمند توسعه یافته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی